Žmogus apdovanotas puikiais instrumentais, kurių dėka gali pažinti pasaulį, save, justi savo kūną, orientuotis aplinkoje, naudotis daiktais, fiksuoti įvairiausius išorės siunčiamus signalus, bendrauti su žmonėmis, išreikšti save. Tos gamtos dovanos vadinamos pojūčiais. Vaikai aplinkinį pasaulį pažįsta per savo pojūčius: ragaudami, liesdami, uosdami, matydami, girdėdami. Išvystyti pojūčiai padeda vaikui geriau orientuotis aplinkoje, skatina mąstymo, atminties, dėmesio vystymąsi. Lavindami ikimokyklinio, priešmokyklinio amžiaus vaikų pojūčius, Smilgių gimnazijos Ikimokyklinio ugdymo logopedė Asta Abromavičienė ir priešmokyklinio ugdymo mokytoja Eglė Braknienė nutarė gruodžio mėnesį vykdyti projektą ,,Penki pojūčiai- penki keliai pažinti’’. Mūsų projekto tikslas padėti vaikui atrasti savąjį aš, ugdyti gebėjimą įsisąmoninti savo norus, jausmus, porekius, mokyti kelti tikslus ir juos įgyvendinti.
Nutarėme grupėje kartu su vaikais kepti Kalėdinius sausainius. Galbūt mūsų sausainukai nėra tradiciniai šventiniai meduoliai, bet Kalėdoms ir mūsų projektui jie tinka nuostabiai. Ploni it popierius ir supertraškūs... Kupini žiemos prieskonių aromato ir skonio.
Reflektuojant veiklą paaiškėjo, kad vaikai papildė savo žinių bagažą apie pojūčius, išmoko juos panaudoti kitaip, žaidžiant, veikiant, atliekant užduotys. Vaikai įsitikino, kad akys – tai kūno žiburys, jei akis sveika, visam kūnui šviesu. Akys yra regėjimo organas. Akių pagalba mes matome ir galime nusakyti daiktų dydį, spalvą, formą ir matome viską, kas vyksta aplink mus. Kam reikalingos ausys? Ausys yra klausos organas. Jos be perstojo gaudo aplink mus sklindančius garsus. Kai ausytes skauda negalime gerai girdėti. Nosimi kvėpuojame, uodžiame sklindančius kvapus. Jei sloguojame, negalime užuosti. Uoslė labai susijusi su skoniu. Jei tik uodžiame ką nors „skaniai“ kvepiant, tuoj „pašoka“ apetitas. Lytėjimo organas yra oda. Ji dengia visa žmogaus kūną. Liesdami jaučiame įvairius pojūčius, atpažįstame daiktą, suvokiame jo formą, dydį, paviršiaus savybes, temperatūrą. Džiaugiamės, kad vaikai smalsiai ir aktyviai veikė visos veiklos metu. Jie klausinėjo domėjosi, norėjo viską išbandyti, o daugiausiai džiugių emocijų sukėlė Kalėdinių sausainiukų kepimas.
Priešmokyklinio ugdymo mokytoja Eglė Braknienė